מכתש רמון - מולד ירח - נובמבר 2020

התחלנו את המפגש במעגל הכרות במאהל ומשם יצאנו לטיול קצר באזור. התענגנו על השקט, על צבעי המדבר ועל תחושת ההתכנסות שקורית באופן טבעי במדבר. חזרנו למאהל ויצאנו לטקס מולד ירח. את התפילה האישית של כל אחד מאיתנו ליוו כבר כוכבי הלכת צדק, שבתאי ומאדים שזרחו מעל לראשינו. כששבנו למאהל, ארוחת ערב מענגת חיכתה על השולחנות.

אחרי ששבענו, נחנו, והתלבשנו כהוגן... יצאנו לאזור תצפית הכוכבים. לילה מושלם קידם את פנינו. הרוח שהשתוללה יום קודם כמו כיבדה את מולד הירח, ולקחה DAY OFF... נשכבנו מתחת לשמים שחורים מעוטרים באלפי כוכבים. במשך כמה שעות, שמענו סיפורים על מסתורי החלל, על אגדות כוכבים וגם לא מעט על כל מה שאנחנו בני האדם, עדין לא יודעים. חלקינו נרדמנו תחת השמים, וחלקינו המשיכו למדורה.

למחרת בבוקר עשינו מדיטציה יחד עם השמש הסתווית הזורחת. השמש חדרה למדיטציה והאירה אותנו מבפנים.

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו לטיול בעין סהרונים ונחל נקרות עם מדריך מקומי.

סיימנו בצהרים, שזופים, שמחים וטעונים בכל הטוב שהעולם הזה יודע להרעיף עלינו.

מכתש רמון - כוכבים ותנועה - נובמבר 2020

הפעם היתה לנו כוכבת אורחת, עדי גורן - אדירכלית התנועה.

ואיזה כוכבת היא היתה!

הגענו בצהרי יום חמישי למחנה מקסים בלב המכתש. התמקמנו באוהלים וישבנו למעגל הכרות במאהל המרכזי. לאחר ההכרות, עדי הדליקה מוזיקה עדינה שהתמזגה בדממה המדברית והתחלנו להניע את הגוף. רקדנו עד לאור השקיעה כשעדי מנחה אותנו בטבעיות, בשמחה, בעדינות, ב"עדייות"... בערב התענגנו על ארוחה צמחונית משגעת, קשקשנו, ישבנו ליד המדורה והתחלנו להתעטף לקראת הלילה.

במכתש רמון קר בלילות נובמבר, אבל עם כמה שכבות לבוש, נשאר רק להנות מהקור..

עברנו לאזור תצפית הכוכבים. נשכבנו על מזרונים נוחים, עם שק"שים פוכים וכריות וצפינו בכל השמים נעים מעל לראשינו. מצאנו את כוכב הצפון בעזרת קסיופיאה המלכה היהירה. ראינו גם את משולש הקיץ מתחיל לשקוע ולהיפרד מאיתנו עד לקיץ הבא, ואיך אוריון הצייד החורפי עושה דרכו אל מרכז השמים. ראינו את כוכב הלכת מאדים וניסינו להבין למה בעצם אנשים כל כך רוצים להגיע לשכן שלנו.

חלקינו נרדמו תחת השמים, חלקינו עברו לאוהלים, וחלקינו פשוט לא יכלו לוותר על השמים זרועי הכוכבים ועברו לישיבה סביב המדורה...

משכימי הקום זכו לפתיחת איטית של הגוף יחד עם עדי מול זריחה של שמש סתוית נעימה.

לאחר ארוחת בוקר מושבחת, יחד עם עדי פתחנו ומתחנו והנענו את הגוף.

לסיום, אליס הנחתה אותנו במדיטצית צ'אקרות בה הפצנו ממתנות סוף השבוע לכל העולם.

תענוג עצום. מחכים בקוצר רוח לפעם הבאה עם עדי גורן אדריכלית התנועה...

(הידעתם שעדי גורן היא באמת אדריכלית במקצועה?! כן, של בתים וכאלה...)

מכתש רמון, 11,12,13,14 באוגוסט - מטאורים

באוגוסט, מצד אחד חם מדי לטייל במדבר במהלך היום, מצד שני, אין מקום יותר טוב לצפות בקסם מטר המטאורים שמתרחש פעם בשנה. רצינו שכמה שיותר אנשים יחוו את השמיים ומצד שני רצינו למצוא בתוך מכתש רמון מקום יחסית מבודד, בתוך מטר האנשים שהגיעו למצפה רמון ולמכתש השנה.

לכן רקמנו מפגשים של לילה אחד. הקמנו מאהל בלב המכתש ובמשך ארבעה ימים הגיעו אנשים לבלות איתנו את הלילה. שני לילות למבוגרים ושני לילות למשפחות. מכיוון שחם, הסתפקנו באירועים קצרים, שנותנים את חווית המדבר וההתנתקות והכי חשוב, שמיים שחורים ופתוחים. התכנסנו, התמקמנו, הכרנו אנשים מקסימים ואחרי ארוחת הערב, נשכבנו במעגל מתחת לשמי הלילה וצפינו בכל השמים מסתובבים סביב כוכב הצפון. ראינו איך שביל החלב נע כמו נחש עשוי ענני כוכבים מאופק לאופק. ראינו איך הוא מתחיל את הלילה נמוך בשמים ועולה ועולה עד אל מעל לראש. כוכבי הלכת צדק שבתאי מאדים וונוס באו לבקר. וכמובן, ספרנו "כוכבים נופלים"... מטאורים שחצו את השמים, גרמו ללבבות להמריא, לקולות הוואו להתפרץ כאורכו של שובל המטאור ולתפילות ולמשאלות לפרוץ בטבעיות.

קשה לתאר את החוויה, אבל הנה כמה תמונות, עד לשנה הבאה...

רמת הגולן, 16-18 ביולי 2020

למפגש הראשון נרשמו נשים בלבד. לא כך ביקשנו, אבל כך היה, והיה טוב. את המפגש התחלנו בעין דבשה, מעיין יפהפה. טבלנו במעיין שהעביר אותנו משגרת היום-יום לזמן אחר. נסענו למקום שלנו ליד הר אביטל שם התמקמנו באוהלים ובחדרים. נפשנו זו עם זו ולאחר ארוחת ערב עברנו למעגל מזרונים תחת שמי רמת הגולן השחורים. שמענו על הכוכבים, על הקסם שבהם, על הידוע, הגלוי והרבה על הבלתי ידוע... טעמנו מדיטציה יחד ונעלמנו לתוך שינה עמוקה ומענגת. אחרי מדיטצית בוקר, נסענו למסלול הליכה לאורך נחל הבניאס השוצף. למדנו על האל פן, שעל שמו נהר הבניאס ולמרות שצף הנהר, ולמרות קולות עם ישראל סביב, ישבנו יחד ישיבה שקטה ומכונסת. שבנו למקום שלנו, נחנו כיאות לנשים שבאו להיות, והתכוננו ללילה שני תחת שמים מוכרים יותר. בלילה השני, שוב צפינו בכוכבים, למדנו עוד על מה שאנחנו רואים ומה שלא, נשמנו יחד, ונרדמנו שוב לשינה עמוקה תחת שמים זרועי כוכבים. למחרת בבוקר, עשינו יחד מדיטציה בה הפצנו ממתנות סוף השבוע לכל אהובינו באשר הם ובקושי רב נפרדנו זו מזו ושבנו לעולם המציאות. היה תענוג אמיתי!

התמונות בעיקר של הימים... את הלילות האינטימיים מתחת לכוכבים לא צילמנו.. היינו עסוקות בלהיות...